2013/11/15

Budaada (1) - Ieder kind naar school

In de zomer van 2014 hoopt een groep jonge (en ook wat oudere) mensen uit Zaltbommel of omstreken zich ruim twee weken actief in te zetten voor onze medemensen die wel een steuntje kunnen gebruiken. We gaan meedoen aan een project om de schoolgang voor kinderen in Uganda te stimuleren. Een mooi doel. Wij zijn zo gewend aan het feit dat elk kind naar school kan en moet, dat we zomaar kunnen vergeten dat dit voor veel kinderen niet zo vanzelfsprekend is. We zijn dankbaar dat we dit kunnen doen, en zo een steentje kunnen bijdragen. Het is ook goed voor onszelf: het maakt ons dankbaar, en het contact met onze naasten is verrijkend en opbouwend voor ons geloofsleven. Ik mag ook mee, en beschouw dit als een voorrecht om precies dezelfde redenen: dankbaar dat ik iets doen (en geven) mag, en verrijkend voor mijn en ons geloofsleven. We gaan in Budaada samen met lokale bouwvakkers verder werken aan het schoolgebouw. We gaan: graven, cement maken, metselen, pleisteren en timmeren. Naast het bouwen gaan we ook sport- en spelactiviteiten doen met de kinderen. En mensen bezoeken. Om de benodigde middelen hiervoor bij elkaar te krijgen, zijn bouwstenen voor Budaada verkrijgbaar. Om de uitgifte van de bouwstenen te stimuleren hoop ik op 4 januari 2014 een sponsorvoettocht te lopen naar Poppel (België). Dat is 50 kilometer, en op de kaart hierboven zie je de route. Ik zou het ontzettend mooi vinden, als jij of u, lezer van dit blog, mijn sponsor zou willen zijn, met een bouwsteen voor Budaada. Als je me een mailtje stuurt, stuur ik je het bouwsteencertificaat toe, waarop het rekeningnummer van de diaconie van Zaltbommel. Via dat nummer - NL83RABO3743150476 - loopt de inzameling. Zie de afbeelding hiernaast voor het certificaat van de bouwsteen (baksteen). Alvast heel hartelijk bedankt!!!

No comments: