2008/01/17

Alles heeft zijn tijd

Een belangrijk thema in Prediker is, dat alles zijn tijd heeft. Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. Zo was er een tijd om wat te spelen met dit blog, maar er is ook een tijd om het wat te ordenen. Nu stel ik me voor, dat als iemand dit blog ooit leest, hij dit van boven naar beneden leest. Zo kom je er immers binnen. Dat betekent, dat als dit nog maar een begin is, tot hier, dat het in feite een soort eindpunt is voor wie dit later gaat lezen. Dus hier moet de uitkomst komen te staan, het slot van 't weblog. Waar wil ik uitkomen, vraag ik me af?
Buiten discussie staat dat het doel, eindpunt en de zin van alle dingen - ook van mijn leven -, Jezus Christus is.
Nu ik de zaak wat ga ordenen, stel ik Hem eerst voor, als doel van alle dingen:

"Beeld van God, de onzichtbare, is Hij, eerstgeborene van heel de schepping: in Hem is alles geschapen, alles in de hemel en alles op aarde, alles is door hem en voor hem geschapen. Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in Hem ...... door vrede te brengen met zijn bloed aan het kruis." - Kolossenzen 1:15-20

No comments: